Entrevista a Pol RV – Graduat en Química

El Pol enguany s’ha graduat en Química i l’any que ve realitzarà un màster en Química Farmacèutica. En aquesta entrevista ens explica una mica sobre perquè va decidir ser químic.

Comencem per conèixer-te una mica, quin és el teu llibre preferit?

M’agraden molt els llibres de Isaac Asimov, perquè a més de ser entretinguts de llegir, després d’acabar-los estàs varies setmanes donant voltes i plantejant-te totes les qüestions que proposa.

I en quan a música, quin artista destaca per sobre els altres?

Bruce Springsteen. M’agrada molt perquè té un registre bastant ampli i sempre trobo una cançó que es relaciona i externalitza el meu estat d’ànim. També m’agrada molt Antonia Font.

Quin és el teu lloc preferit?

Menorca

Tots tenim alguna persona que admirem i que ens inspira. Qui és per a tu?

Últimament he estat llegint sobre Clair Patterson, que va ser el primer científic que va proposar una edat de la terra bastant acurada a l’actual. A part d’això, va descobrir l’efecte de l’addició de plom a les gasolines i va ser el principal instigador de la campanya per a la seva prohibició. Tot això va comportar que des dels Lobbys petrolers se’l desacredités i se’l tragués de tots els càrrecs que ocupava. Ell però va continuar lluitant i finalment va aconseguir que la prohibició es dugués a terme. Crec que per qualsevol d’aquestes raons hauria de ser molt més reconegut del que és.

Passem ara cap al món de la ciència, què és el que més t’agrada i desagrada?

El que més m’agrada de la ciència és l’amplitud i gran presència que té en el món actual. Això permet que tota la gent que es sent interessada pot començar a estudiar, llegir o discutir degut al gran nombre de persones que estan dins d’aquest món i a la gran informació que hi ha.  Una altra cosa que crec positiva és que el mètode científic s’aplica de veritat i això li dona un aire de serietat i consistència que no tenen altres branques. A més, és una  branca que no té límits de creixement, perquè sempre es va revisant i reconstruint a si mateixa.

La part negativa és que esta molt controlada econòmicament. Normalment, la ciència comporta grans inversions, i tot i que és cert que genera molts beneficis, aquests solen ser rendibles només a llarg termini. Per tant, sense un capital inicial que només poden aporten les grans empreses és difícil començar a investigar. Aquestes empreses solen estar interessades en recerca aplicada. Per això és molt important que els governs subvencionin les institucions per fomentar la recerca bàsica.

Perquè vas escollir el grau en Química?

Jo tenia clar que volia fer alguna carrera científica. Quan vaig començar a fer alguns experiments de laboratori a l’institut, vaig veure que la química era la branca de la ciència que més m’interessava.

Durant la carrera vas realitzar més d’una estada a l’estranger, ho recomanaries a la gent que dubta? Què ha sigut el millor i el pitjor de l’experiència?

Sense dubte, sense dubte, sense dubte. No se si ha quedat clar (riu). Sempre que hi hagi la possibilitat recomanaria fer una estada a l’estranger i tantes com es pugin. Crec que ajuda a veure les coses d’una manera diferent, a plantejar que potser no tot es com ens pensem en un principi. A més, coneixes gent, aprens idiomes i t’espaviles una mica. Jo vaig poder anar a Holanda i a El Salvador i han sigut de les experiències més intenses que he viscut.

Quins són els teus plans ara que t’has graduat?

El curs que ve començaré a fer el Màster en Química Farmacèutica i a treballar com a becari en una farmacèutica. A més llarg termini encara no tinc plans clars.

Quines sortides professionals té un químic?

Les sortides professionals d’un químic són moltíssimes i molt àmplies. Pensa que tot es química (riu). Es pot treballar en qualitat o síntesi de producte (medicaments, pintures, matèries primes, tints …), en investigació, disseny de plantes … A més, tenim la sort que el sector químic esta molt desenvolupat a Catalunya.

Quina seria la teva feina perfecte en un futur?

Personalment, m’agradaria treballar en una feina que em permeti viatjar i relacionar-me amb altres professionals. Ara mateix he de realitzar uns anys de treball purament de laboratori, però amb el temps m’agradaria anar passant menys estones al lab, (sense acabar de deixar-ho, perquè  m’agrada molt), i sortir a contactar amb l’exterior.

Ara que has acabat la carrera, has pensat que potser hauries d’haver triat alguna altra?

No, estic molt content amb la meva tria. Durant la carrera si que algunes vegades m’ho he plantejat, però ara estic convençut que vaig fer bé.

A quines persones recomanaries la carrera de química?

Les persones que són bones en Química son aquelles que són metòdiques i ben organitzades, perquè sinó el treball de laboratori és un caos. Però noées necessari ser així de començament, perquè tot això es va aprenent. I també que com a totes les altres carreres científiques és molt important tenir curiositat per saber perquè i com funciona el món que ens envolta.

Moltes gràcies Pol per l’entrevista!

Fotografia cedida per Pol RV

Responder

