Entrevista a Paula Ortiz – Graduada en Biologia Humana

10629307_10205125432326323_6554928051954651322_o

Avui he entrevistat a la Paula Ortiz, recentment graduada en Biologia Humana igual que jo. L’any que ve farà un màster en genètica, i tot i que no té clar com serà el seu futur, ens explica el perquè va escollir Biologia Humana i què és per ella la recerca.

Comencem per conèixer-te una mica, quin és el teu llibre preferit?

No sabria triar-ne un, llegeixo bastant i de tots els estils, però si he de dir alguna cosa m’entretenen un munt els de Dan Brown, tot i que són típics best sellers i del mateix estil, al final sempre m’enganxo.

I hi ha algun grup de música que t’agradi per sobre de tots els altres?

Avenged Sevenfold, és dels pocs grups dels quals m’agraden gairebé totes les cançons que tenen. A més tenen un directe espectacular.

Quin és el teu lloc preferit per relaxar-te?

La platja durant l’hivern (per passejar-hi, no per banyar-me)

Endinsem-nos una mica més en el món de la ciència, què és el que més t’agrada i desagrada?

El que més m’agrada és que és un camp que no arribarà mai a “tancar-se” o del qual algun dia es sabrà tot, constantment es descobreixen coses noves, sempre has d’estar aprenent i t’obliga a pensar i discutir les coses, que de tant en quant va bé! El que no m’agrada és que, al menys pel que fa a la recerca, està molt jerarquitzat i sembla que hagis d’anar passant per una sèrie d’esglaons obligatoris, a més que la situació econòmica actual està dificultant mot el poder accedir a aquesta àrea.

Per què vas escollir Biologia Humana?

M’agradava el rollo de la medicina però no volia el contacte amb els pacients, així que em vaig fixar en aquesta carrera.

Quins són els teus plans ara que t’has graduat?

De moment, el curs que ve faré el màster de Genètica i Genòmica. Ara per ara et diria que sí que em veig fent un doctorat i entrant en tot el que és el món de la recerca biomèdica, però d’aquí un any torna’m a preguntar perquè igual ha canviat la resposta.

Per què genètica?

Una mica relacionat amb el d’abans, em crida el món de la medicina. Després de fer la carrera he vist que tot el que és recerca bàsica (com per exemple descriure una via de senyalització o així) no acaba d’agradar-me. En canvi l’àmbit de la genètica permet un tipus de recerca més aplicada a determinades malalties o problemes concrets, potser li veig un objectiu més clar i directe que altres camps. A més crec que s’està avançant molt ràpid i que donarà molt de si en un futur espero que no molt llunyà.

Quines sortides professionals creus que té un biòleg humà?

El que bàsicament t’enfoquen durant tot el grau és la recerca, tot i que quan arribes a quart et diuen que també existeixen la indústria farmacèutica, el món de la docència i la divulgació científica. Suposo que ara per ara, que encara no he sortit al món laboral, només se dir-te les que m’han venut a classe, dóna’m una mica de temps i les investigo pel meu compte

Quina seria la teva feina perfecte en un futur?

Jo em veig treballant a “poyata”, crec que el tema ordinadors no va gaire amb mi. També és una mica el que et deia abans, la jerarquització típica de la recerca fa que després d’uns anys a poyata hagis d’acabar sent PI (principal investigator) i no puguis fer gaire més que dedicar-te a tenir les idees i aconseguir els diners per a que els que venen al darrera puguin desenvolupar els projectes, però sense treballar-hi tu. Jo ara mateix no m‘imagino a la Paula del futur fent aquesta feina, em veig més amb la pipeta a la mà, però mai se sap…

Ara que has acabat la carrera, has pensat que potser hauries d’haver triat alguna altra?

No, crec que en el seu dia vaig triar bé.

A quines persones recomanaries la carrera de biologia humana?

A qui es trobi com jo, medicina sí però tracte directe amb pacients no. Si dubtes amb això és que no tens vocació de metge, i sense vocació mai seràs un bon metge. Sembla que els biòlegs o el tema laboratoris en general queda una mica en segon pla però és una feina igualment important i necessària que la dels metges.

Moltes gràcies per l’entrevista Paula!

Foto cedida per Paula Ortiz

Responder

